به گزارش روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور، این نشست با حضور مریم جلیلیمقدم، رئیس سازمان حفظ نباتات و محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، همچنین جمعی از نمایندگان مجلس از جمله بهشید برخوردار (رئیس کمیته تخصصی حفظ نباتات)، حامد یزدیان (نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون کشاورزی) و سیدرحمتالله پریچهر (معاون امور مجلس وزارت جهاد کشاورزی) تشکیل گردید.
در این جلسه، مریم جلیلیمقدم ضمن ارائه گزارشی جامع از عملکرد این سازمان در سال ۱۴۰۴ و تحلیل اقدامات ویژه در ایام «جنگ رمضان»، به تبیین دستاوردهای کلیدی و چالشهای سهماهه نخست سال ۱۴۰۵ پرداخت.
رئیس سازمان حفظ نباتات با تأکید بر ضرورت تقویت پیوند میان بدنه کارشناسی و نهاد قانونگذار، نقش حمایتهای تقنینی را در پیشبرد مأموریتهای سازمان کلیدی دانست. وی در این نشست با ترسیم نمایی کلی از ساختار، اهداف و مأموریتهای سازمان، خواستار همگرایی بیشتر برای رفع موانع و ارتقای سطح نظارتهای حفاظتی در بخش کشاورزی کشور شد.