• ساعت : ۲۲:۰۶
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۱۲/۲۵ 
  • تعداد بازدید : 98
  • کد خبر : ۷۵۲۳
ضوابط بررسی سیستمی درخواست های ثبت سفارش
جهت تامین ارز، درج ابزار پرداخت یا اظهار واردات به میزان الباقی استفاده نشده ثبت سفارش، صرفاً به یک میزان مجاز خواهد بود

به گزارش روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور و با عنایت به دستور معاون محترم توسعه بازرگانی وزارت متبوع مبنی بر تغییر مهلت تمدید و ویرایش ثبت سفارش کالاها به منظور اجرای دقیق برنامه مدیریت منابع ارزی، به اطلاع  کلیه شرکتهای و تشکل های مرتبط با واردات و تولید سموم کشاورزی می رساند که از اول فروردین سال 1404، پس از انقضای اعتبار ثبت سفارش کالاهای مشمول بررسی سیستمی در صورت عدم تامین ارز، درج ابزار پرداخت یا اظهار واردات، امکان ویرایش یا تمدید پرونده بعد از مهلت مقرر (2 تا 6 ماه) تنها تحت شرایط ذیل امکان پذیر خواهد بود:

  • تا 2 ماه بعد از انقضای اعتبار ثبت سفارش مشروط به کاهش 2 درصدی قیمت (قیمت مصوب روز یا پرونده هر کدام کمتر باشد)
  • بعد از 2 ماه از انقضای اعتبار ثبت سفارش، مشروط به کاهش 5 درصد قیمت واحد (قیمت مصوب روز یا پرونده هر کدام کمتر باشد) و نیز کاهش پرونده به میزان مجموع اظهار و قبض انبار (در صورت کمتر بودن مجموع) و ابطال یا کاهش پرونده فعال قابل تمدید به میزان قبض انبار
  • ارائه قبض انبار صرفاً تا 20 روز بعد از تاریخ قبض مورد پذیرش است. پس از گذشت این مدت زمان، تمدید قابل انجام نیست.
  • میزان اعتبار تمدید، مطابق ضوابط بررسی سیستمی توسط سامانه تعیین می شود.

بدیهی است جهت تامین ارز، درج ابزار پرداخت یا اظهار واردات به میزان الباقی استفاده نشده ثبت سفارش، صرفاً به یک میزان مجاز خواهد بود. از طرفی گزارش عملکرد سالیانه بازرگانان محترم بصورت سالیانه پایش خواهد شد تا ثبت سفارش هایی که منجر به واردات کالا نشده اند به عنوان امتیاز منفی در سهمیه سال بعد اعمال شوند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.13.0
    V6.1.13.0