شنبه, 6 مرداد 1403
  • ساعت : ۰۶:۵۷
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۵/۰۳ 
  • تعداد بازدید : 51
دستورالعمل اجرایی مدیریت تلفیقی عوامل خسارت زا
تهیه و تدوین دستورالعمل اجرایی مدیریت آفات حبوبات
دســـتورالعمـل اجرایی مدیریت آفات حبوبات توســـط همکاران دفتر پیش آگاهی سازمـان حفـظ نباتـات با همکاری محققین موسسه تحقیقات گیاهپزشکی تهیه و تـدوین و در سایت سازمان بارگذاری گردید

تولید حبوبات علاوه بر شرایط اقلیمی و مخاطرات پیش بینی نشده ناشی از آن، در وهله اول تابع عوامل مدیریتی خاصی است که تاثیرات مهمی در تولید پایداري کشاورزي دارد این عوامل به طور کلی شامل مدیریت خاك، آب، آفات و بازاریابی است. که هر یک از این بخش ها خود داراي مسائل و معضلات بیشماري بوده ولی در این بین، مدیریت آفات نقش بسیار مهمی در فرآیند تولید داشته و دارد. خسارت آفات به محصول داراي سابقه طولانی بوده است.

مدیریت تلفیقی آفات یک رهیافت اکولوژیکی براي مدیریت آفات است که روشهاي بیولوژیک، زراعی، مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی را به نحوي تلفیق و ترکیب می سازد که هزینه اقتصادي، خطرات بهداشتی و زیست محیطی کمتري را به دنبال داشته باشد.

در همین راستا با توجه به اهمیت موضوع دســـتورالعمـل اجرایی مدیریت آفات حبوبات توســـط همکاران دفتر پیش آگاهی سازمـان حفـظ نباتـات و با همکاری محققین موسسه گیاهپزشکی تهیه و تـدوین گردیـد.

نشــریه فوق در ســایت سازمـان حفـظ نباتـات در قســمت معـاونت کنترل آفات، بخش دفتر پیش آگاهی و باکس دستورالعمل هاي زراعی بارگذاري شده است.

برای دسترسی به دستورالعمل فوق اینجا کلیک کنید.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0