چهارشنبه, 13 تير 1403
  • ساعت : ۰۶:۳۵
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ 
  • تعداد بازدید : 13
پایش ۷۰ هزار هكتار از مزارع آذربایجان‌غربی آفت كرم برگ‌خوار پاییزه مشاهده نشد
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت : ۷۰ هزار هکتار از مزارع استان از نظر آفت ها پایش شد و ضمن این پایش هیچ موردی از وجود آفت کرم برگ‌خوار پاییزه در مزارع استان مشاهده نشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور، فرشته صادقی نسب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار هکتار پایش و ردیابی مشاهده ای و فرمونی در مزارع یونجه، کلزا ، گندم و جو استان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه کشاورزان باید آفت کرم برگ خوار پاییزه را با توجه به قدرت تخریب بالای این آفت در مزارع خود پایش کنند، اظهارکرد: با توجه به اینکه میزبان ترجیحی این آفت ذرت است، با کشت ذرت در همان مراحل اولیه، تله های فرمونی در مزارع نصب شده است.

 

وی اظهار کرد: اعتبار خاصی برای مبارزه با کرم برگ خوار پاییزه اختصاص نیافته است و اقدامات لازم در خصوص ردیابی و مدیریت کنترل آفت کرم برگ خوار پاییزه از جمله برپایی ایستگاه های پیش آگاهی و نصب تله های فرمونی جهت شکار آفت در مزارع استان و پایش مداوم مزارع توسط شبکه های مراقبت بخش دولتی و خصوصی استان در حال انجام است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: برای دستیابی به حداکثر عملکرد در تولید محصولات زراعی نیازمند به مراقبت مزارع و سمپاشی علیه عوامل خسارت‌زای آنها هستیم.

صادقی نسب گفت: به منظور حفظ و تداوم تولید، کارشناسان پهنه لازم است در مزارع حضور مداوم داشته و نظارت و ارائه مشاوره فنی به کشاورزان، مساله یابی و پیگیری مبارزه با عوامل خسارت زای گیاهی را در اولویت قرار دهند.

 

وی بیان کرد: مهم‌ترین میزبان آفت کرم برگ‌خوار پاییزه، گیاهان علوفه‌ای هستند که می‌تواند یک تهدید مهم برای بخش کشاورزی و دامداری استان باشد، زیرا این آفت، با داشتن دامنه میزبانی وسیع بیش از ۳۵۰ گونه گیاهی، دارای قدرت پروازی و پتانسیل خسارت‌زایی بالا است

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0