شنبه, 29 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۲۱:۵۹
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ 
  • تعداد بازدید : 33
۱۵۴ هزار هكتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه شیمیایی با آفات و و بیماری‌ها و علف‌های هرز در ۱۵۴ هزار و ۱۶۱ هکتار مزارع گندم و جو استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفظ نباتات کشور به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مازندران، فرید بیگی درباره مبارزه شیمیایی با عوامل خسارتزا در مزارع گندم و جو استان مازندران گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در ۱۵۴ هزار و ۱۶۱ هکتار مزارع گندم و جو استان مبارزه شیمیایی شد.

او با اشاره به مبارزه شیمیایی با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در ۱۳۸ هزار و ۵۱۵ هکتار مزارع گندم استان، افزود: مبارزه با آفات با مصرف سموم متالدهاید، مالاتیون، کنفیدور، دورسبان و سایپرمترین در ۵ هزار و ۶۲۵ هکتار مزارع گندم استان انجام شد که ۵ هزار و ۲۳۲ هکتار علیه حلزون، ۳۴۰ هکتار با سوسک سیاه زابروس و ۵۳ هکتار با کرم مفتولی بود.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه مبارزه با علف‌های هرز پهن برگ در ۲۰ هزار و ۸۵۹ هکتار، کشیده برگ در ۲۳ هزار و ۸۰۹ هکتار و توام (دومنظوره) در ۲۱ هزار و ۵۰۹ هکتار مزارع گندم استان انجام شد، اضافه کرد: مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم استان با استفاده از ۶۶ هزار و ۱۶۵ لیتر/کیلو سموم گرانستار، توفوردی، پوماسوپر، آکسیال، آپیروس، لنتو، آتلانتیس، آتللو، تیفیس و ویکیلیس صورت گرفت.

بیگی با بیان اینکه مبارزه با بیماری‌های گندم با مصرف ۶۶ هزار و ۴۰۳ لیتر/کیلو سموم تیلت، رکس، آلتو، فولیکو، اینور و سایر سموم در ۶۶ هزار و ۷۱۳ هکتار مزارع کندم استان انجام شد، تصریح کرد: با بیماری زنگ زرد در ۲۰ هزار و ۷۱۹ هکتار، سپتوریوز برگی در هزار و ۴۷۷ هکتار، سفیدک سطحی در ۱۵ هزار و ۱۵۸ هکتار، فوزاریوم خوشه در ۱۸ هزار و ۸۰۶ هکتار، زنگ قهوه‌ای در ۶۴۰ هکتار، لکه خرمایی در ۷۴۴ هکتار و توام در ۹ هزار و ۱۶۹ هکتار از مزارع گندم استان مبارزه شد.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران درباره مبارزه شیمیایی با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در مزارع جو استان، گفت: از ابتدای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تاکنون مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در ۱۵ هزار و ۶۴۹ هکتار مزارع جو استان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه شیمیایی با آفت حلزون در هزار و ۲۷۲ هکتار مزارع جو استان انجام شد، افزود: تاکنون با علیه علف‌های هرز کشیده برگ در ۲ هزار و ۳۸۹ هکتار، پهن برگ در ۲ هزار و ۳۷۹ هکتار و توام در ۸۲ هکتار و بیماری‌های سفیدک سطحی در هزار و ۴۲ هکتار، لکه خرمایی در ۶۲۲ هکتار، زنگ زرد در ۷۳۱ هکتار، سپتوریوز برگی در ۳۹۲ هکتار، فوزاریوم در ۸۶۵ هکتار، زنگ قهوه‌ای در ۱۲ هکتار و توام در ۸۵۹ هکتار از مزارع جو استان مبارزه شیمیایی شد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0