شنبه, 15 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۱۴:۳۸
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ 
  • تعداد بازدید : 35
بیش از ۸۴ هزار تن انواع محصولات كشاورزی در مرزهای رسمی سیستان و بلوچستان مبادله شد
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۸۴ هزار و ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی امسال با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان شامل مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان، زاهدان مبادله شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفظ نباتات کشور غلامحسین تیموری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مبادلات این مدت محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشت.
وی بیان کرد: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی واردات ۳۹ هزار و ۲۲۵ تن کالاهای شامل برنج ، موز و کنجد و بیش‌از ۴۴ هزار و ۱۹۸ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما،گوجه فرنگی، هندوانه و سیب درختی و سایر خشکبار است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان کل ترانزیت محصولات کشاورزی در یک ماه اول سال که از مرزهای رسمی انجام شده را یک‌هزار و ۱۱۶ تن اعلام کرد.

وی گفت: سیمای کشاورزی سیستان و بلوچستان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است بطوریکه باغبانی، زراعت و شیلات مهمترین ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات بخش کشاورزی این استان بشمار می‌رود.

تیموری بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.
وی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است بطوریکه تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0