شنبه, 15 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۲۰:۰۵
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ 
  • تعداد بازدید : 39
مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هكتار فراتر رفت
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به رصد مداوم اراضی کشاورزی این استان برای مقابله با آفت سن غلات گفت: مقابله با آفت سن مادری در مزارع گندم و جو به ۶ هزار و ۹۰ هکتار رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفظ نباتات کشور ، فرانک قهرمانفرد در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مبارزه همگانی با آفت سن غلات از فروردین آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مبارزه با سن مادری در اراضی کشاورزی سمنان در حال انجام است، گفت: تا کنون مبارزه با سن مادری در سه‌هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع گندم و ۲ هزار و ۲۹۰ هکتار از جوزارهای استان سمنان انجام شد.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح مبارزه با آفت سن مادری در شهرستان گرمسار بوده است، بیان کرد: مبارزه با آفت سن مادری در گرمسار به میزان یکهزار و ۳۱۰ هکتار گندم و ۵۶۰ هکتار جو انجام شد و در مجموع در یکهزار و ۸۷۰ هکتار مزارع غلات این طرح اجرا شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: بعد از گرمسار آرادان بیشترین سطح مبارزه را با میزان یکهزار و ۶۲۰ هکتار دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: سطح مبارزه با آفت در سایر شهرستان‌ها مانند سمنان یکهزار و ۵۰۰ هکتار، میامی ۷۵۰ هکتار، سرخه ۲۳۰ هکتار، دامغان و شاهرود نیز به ترتیب ۷۰ و ۵۰ هکتار است.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0