سه‌شنبه, 4 ارديبهشت 1403
عنوان گروه خبري / اخبار استانی .
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ 
  • تعداد بازدید : 208
مدیر حفظ نباتات استان خراسان رضوی:
مبارزه با آفت پوره سن در كشتزارهای گندم و جوی خراسان رضوی
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مبارزه با آفت "پوره سن" تاکنون در ۶۸ هزار هکتار از کشتزار‌های ۲ محصول راهبردی گندم و جو در این استان انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفظ نباتات کشور، مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مبارزه با آفت "پوره سن" تاکنون در ۶۸ هزار هکتار از کشتزار‌های ۲ محصول راهبردی گندم و جو در این استان انجام شده است.

فاطمه حلاج‌نیا گفت: همچنین مبارزه با آفت "سن مادری" از ابتدای سال زراعی کنونی در ۱۱۲ هزار هکتار از کشتزار‌های این دو محصول ثبت شده است.

او گفت: از جمله آفات بسیار مهم غلات گندم و جو سن مادری گندم است و کشاورزان و گندمکارانی که در این مرحله مبارزه خوبی با این آفت داشته‌اند، در مرحله پوره سن گندم مشکلی ندارند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تمرکز شبکه مراقبت به کنترل آفت سن در مرحله سن مادری توانسته بخوبی از خسارت آفت به محصول گندم و جو در استان جلوگیری کند.

 

حلاج‌نیا گفت: در سایر بخش‌های مبارزه با آفات گندم و جو با آفت "شته" در حدود ۱۰۰ هزار هکتار و در خصوص مبارزه با سایر بیماری‌های غلات در سطح حدود ۲۰۰ هزار هکتار ثبت شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مبارزه با آفت ملخ بومی نیز از ابتدای امسال در سطح بیش از ۱۵۰ هکتار از کشتزار‌ها و باغ‌های این استان انجام شده است.

حلاج‌نیا گفت: پایش ۲۴۰ هزار هکتار عرصه مستعد آفت ملخ در استان چندین بار انجام شده است و خوشبختانه تا کنون شناسایی و مبارزه به موقع با این آفت از گسترش آن جلوگیری کرده است.

ملخ موجود در خراسان رضوی شامل ۲ گونه مراکشی و ایتالیایی است.

در صورت وقوع آفت ملخ، جمعیت انبوه ملخ‌ها برای پیدا کردن غذا دست به مهاجرت جمعی زده و با حمله به مزارع زیان‌های بسیاری وارد می‌کنند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0