سه‌شنبه, 28 فروردين 1403
عنوان گروه خبري / اخبار استانی .
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۴/۰۱ 
  • تعداد بازدید : 290
مبارزه بیولوژیك با آفات در مزارع نخود كرمانشاه
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از مبارزه بیولوژیک با آفات در سطح 10 هزار هکتار از مزارع نخود استان در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفظ نباتات کشور، مدیر حفظ نباتات استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، افزود: استان کرمانشاه از حیث مبارزه بیولوژیک در مزارع نخود در کشور پیشتاز است و امسال در هیچ استانی مبارزه در این سطح انجام نشده است.

شریفی با بیان اینکه در این مزارع از هیچ نوع سمی برای مبارزه با آفات و علف‌های هرز استفاده نمی‌شود، گفت: مبارزه بیولوژیک در سطح مزارع نخود استان کرمانشاه با استفاده از زنبور هابروبراکون انجام می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه جهاد کشاورزی برای انجام مبارزه بیولوژیک در مزارع گوجه فرنگی و ذرت استان، گفت: برنامه ریزی کرده‌ایم تا امسال کار مبارزه بیولوژیک را در سطح شش هزار هکتار از مزارع گوجه فرنگی و ذرت استان انجام دهیم.

شریفی در ادامه با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی برای سمت و سو دادن کشاورزان به سمت مبارزه بیولوژیک، تصریح کرد: باید با فرهنگ سازی کشاورزان را به مبارزه بیولوژیک با آفات ترغیب کنیم.

 شریفی  افزود: در مبارزه بیولوژیک از هیچ سمی برای مبارزه با آفات استفاده نمی‌شود، لذا محصول تولیدی از سلامت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی اضافه کرد: عدم استفاده از سم باعث خواهد شد تا علاوه بر اینکه محیط زیست سالمی داشته باشیم، از منابع آب و خاک نیز حفاظت شود.

شریفی تاکید کرد: همچنین هزینه‌ مبارزه بیولوژیک خیلی پایین‌تر از هزینه سم پاشی است، لذا از  کشاورزان درخواست می‌شود مبارزه بیولوژیک با آفات را در برنامه خود قرار دهند.

امتیاز :  ۳.۶۷ |  مجموع :  ۳

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0