چهارشنبه, 29 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۳/۰۴ 
  • تعداد بازدید : 415
همت جهادی در مبارزه با سن گندم جنوب كرمان
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اعلام داشت با تلاش و همکاری شبانه روزی، عملیات ردیابی و مبارزه با آفت سن گندم در سطح بیش از ۳۸ هزار هکتار از مزارع گندم جنوب کرمان خاتمه یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفظ نباتات کشور، مجید فرخی، مدیر حفظ نباتات جنوب کرمان، با اعلام پایان عملیات مبارزه با سن گندم در جنوب کرمان گفت:  مدیریت حفظ نباتات جنوب کرمان از نیمه بهمن ماه سال گذشته اقدام به اجرای گسترده عملیات ردیابی آفت سن گندم و ایجاد شبکه مراقبت و پیش آگاهی نموده است و این امر تنها با همت جهادگران عرصه تولید میسر گردیده است.


وی با اشاره به مبارزه در مجموع بیش از ۳۸ هزار هکتار از مزارع گندم جنوب کرمان اعلام کرد: این سطح در برگیرنده مبارزه با سن گندم مادر در بیش از پنج هزار هکتار و مبارزه با پوره سن گندم در بیش از سی و سه هزار هکتار می باشد که این  سطح از مبارزه نسبت به سال گذشته از رشدی ۴۱ درصدی برخوردار است.


 مجید فرخی با تاکید به نقش بسزای فرهنگ سازی اظهار داشت: با توجه به اینکه آفت سن گندم از نگاه قانون گذار به عنوان آفت همگانی دسته‌بندی شده است، لذا سطح بالایی از همکاری کشاورزان و بهره برداران را می طلبد که این مهم تنها از مسیر اطلاع رسانی، ترویج و آموزش کشاورزی میسر خواهد شد و این سازمان به طور شبانه روزی در تلاش برای بهبود کیفی و کمی شبکه مراقبت می باشد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0