شنبه, 15 ارديبهشت 1403
عنوان گروه خبري / اخبار ستادی .
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۳/۰۳ 
  • تعداد بازدید : 400
پاراف پیش نویس سند یادداشت تفاهم همكاری مشترك بین سازمان حفظ نباتات كشور با سرویس فدرال نظارت بر دامپزشكی و بهداشت گیاهی فدراسیون روسیه
پاراف پیش نویس سند یادداشت تفاهم همکاری مشترک در زمینه استفاده از آفت کش ها و مواد شیمیایی کشاورزی میان سازمان حفظ نباتات کشور با سرویس فدرال نظارت بر دامپزشکی و بهداشت گیاهی فدراسیون روسیه نهایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفظ نباتات کشور پاراف پیش نویس سند یادداشت تفاهم همکاری مشترک در زمینه استفاده از آفت کش ها و مواد شیمیایی کشاورزی میان سازمان حفظ نباتات کشور با سرویس فدرال نظارت بر دامپزشکی و بهداشت گیاهی فدراسیون روسیه نهایی شد.

دکتر علائی مقدم در ابتدای این جلسه با بیان اینکه سلامت محصولات کشاورزی با منشا گیاهی به سازمان حفظ نباتات تفویض شده است گفت : بر اساس کنوانسیون بین المللی حفظ نباتات، اقدامات سازمان حفظ نباتات با رویکردی جدید بر اساس بستر محور برنامه ریزی شده است. مدیر کنترلی در هر بستر تولید تمام عملیات انجام شده از زمان کاشت، داشت تا برداشت را ثبت و نظارت می‌کند. 

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور به عزم راسخ سازمان حفظ نباتات در تامین سلامت غذایی کلیه جامعه هدف در ایران و چه در خارج از کشور اشاره کرد و اضهار داشت: قوانین سخت گیرانه قرنطینه و بهداشت گیاهی با هدف سلامت محصولات کشاورزی صادراتی وضع شده و مقرر گردیده تمام محموله‌های صادراتی کشاورزی ایران با منشاء گیاهی علاوه بر گواهی بهداشت، گواهی آنالیز نیز داشته باشند. 

علائی مقدم نتایج نظارت بر بستر های کاشت و صادرات را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در دو ماه گذشته حدود  ۶۵۰۰ گواهی بهداشت به کشور روسیه صادر کردیم که تنها ۴ اخطار عدم تطبیق دریافت کردیم که از این چهار مورد دو مورد ایراد محصولی نبوده و تقلب محسوب می شود. بیش از ۵۰۰ هزار تن محصولات تازه خوری از ایران به کشورهای روسیه و اوراسیا صادر می‌شود و تمام تلاش ما این است که این میزان به ۴ برابر برسد.

وی با اشاره به تبادل اطلاعات آفت کش های ثبت شده دو کشور تصریح کرد: همترازی ام آر ال بین دو کشور و یکسان سازی پروتکل های دو کشور مد نظر است پیش نویس سند یادداشت تفاهم نامه ارتقاء سلامت محصولات آماده شده که آماده رفع هرگونه ابهامات هستیم.

در ادامه مشاوره مدیر کل سرویس فدرال نظارت بر دامپزشکی و بهداشت گیاهی فدراسیون روسیه اظهار داشت:  تعامل و مشارکت در تبادلات کشاورزی بین دو کشور ایران و روسیه بسیار مهم است به طوری که حتی در شرایط قرنطینه ای کرونا نیز همکاری ها و جلسات مشترک به صورت ویدئو کنفرانس به صورت منظم برگزار شد. در این جلسه امیدواریم ضمن  بحث و هم اندیشی در خصوص صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه و قوانین قرنطینه‌ای و بررسی مدارک در زمینه مصرف بی خطر آفت کش ها به نقطه مشترک برسیم.

در پایان پاراف پیش نویس سند یادداشت تفاهم همکاری مشترک در زمینه استفاده از آفت کش ها و مواد شیمیایی کشاورزی میان سازمان حفظ نباتات کشور با سرویس فدرال نظارت بر دامپزشکی و بهداشت گیاهی فدراسیون روسیه امضا شد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0