پنج‌شنبه, 6 ارديبهشت 1403
عنوان گروه خبري / اخبار ستادی . اخبار استانی .
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ 
  • تعداد بازدید : 185
سرپرست مدیریت حفظ نباتات استان فارس خبر داد:
احتمال ورود دستجات ملخ به مزارع و باغات در طی دو هفته آینده
سرپرست حفظ نباتات استان فارس از احتمال هجوم دستجات بالدار(پروازی) ملخ های بومی خصوصا مراکشی و پوره های سایر ملخ های بومی به مزارع و باغات خبر داد.

سرپرست حفظ نباتات استان فارس از احتمال هجوم دستجات  بالدار(پروازی) ملخ های بومی خصوصا مراکشی و پوره های سایر ملخ های بومی  به مزارع و باغات خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفظ نباتات کشور، مهندس عباسی سرپرست حفظ نباتات استان فارس در این خصوص اظهار داشت:  با توجه به اتمام سنین پورگی و پروازی شدن برخی از ملخ های بومی خصوصا مراکشی  (بالدار و پروازی)و مشاهده پوره سایر ملخ های بومی از جمله شکم بادمجانی و نیاز تغذیه ای این ملخ ها از گیاهان جهت رشد و نمو و تخم ریزی  لذا با توجه به خشک بودن مراتع احتمال ورود دستجات ملخ ها به مزارع و باغات و ایجاد خسارت در طی دو هفته اینده وجود دارد.

 

عباسی بر پایش مراتع و‌ مزارع و باغات تاکید کرد و گفت  تاکنون در سطح ۱۱۹۵۰هکتار از اراضی مرتعی و زراعی  در سطح استان  با این آفت مبارزه شده و پیش بینی می گردد در طی دو هفته آینده نیز مبارزه ادامه داشته باشد.

 

عباسی افزود: تاکنون مبارزه در شهرستان های کازرون و ممسنی و خرامه و فسا و زرین دشت انجام شده که بیشترین سطح مبارزه مربوط ب شهرستان کازرون می باشد.

 

سرپرست حفظ نباتات استان فارس در پایان از کلیه زارعین، باغداران و بهره برداران درخواست کرد که در صورت مشاهده دستجات ملخ، سریعاً نزدیک ترین مرکز جهاد کشاورزی شهرستان خود را مطلع نمایند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0