پنج‌شنبه, 6 ارديبهشت 1403
عنوان گروه خبري / اخبار استانی .
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۲/۲۸ 
  • تعداد بازدید : 288
مدیر حفظ نباتات استان سمنان :
مقابله با آفت سن در ۱۸ هزار هكتار از مزارع استان سمنان
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مقابله با آفت سن مادری و پوره در سطح ۱۸ هزار و ۷۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مقابله با آفت سن مادری و پوره در سطح ۱۸ هزار و ۷۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شد.

به گزارش ایرنا، عباس مشیریان روز دوشنبه به رسانه ها بیان کرد: مبارزه همگانی با آفت سن غلات از سوم فروردین‌ماه در استان سمنان آغاز شد و ریزش سن در سمنان ۲۰ اسفندماه، در سرخه ۲۲ اسفندماه، در آرادان ۲۳ اسفند و در گرمسار ۲۴ اسفندماه سال گذشته انجام شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مبارزه با سن مادری و پوره در سطح اراضی کشاورزی سمنان به صورت مستمر در حال انجام است، افزود: سطح مبارزه با سن مادری و پوره در اراضی گندم و جو به ترتیب در مجموع ۱۲ هزار و ۴۴۵ هکتار و ۶ هزار و ۳۴۰ هکتار است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به بیشترین مبارزه با آفت غلات در اراضی گندم و جو در شهرستان گرمسار تصریح کرد: در سطح سه هزار و ۹۵۰ هکتار از اراضی زیر کشت گندم و ۲ هزار و ۵۵۰ هکتار از اراضی زیر کشت جو در شهرستان گرمسار مبارزه با آفت صورت گرفت.

مشریان اظهارداشت: در شهرستان آرادان نیز در سطح سه هزار و ۴۲۰ هکتار از اراضی زیر کشت گندم و یکهزار و ۹۲۰ هکتار از اراضی جو مبارزه با آفت سن انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در میامی در سطح  سه هزار و ۴۵۰ هکتار از اراضی زیر کشت گندم و ۷۳۵ هکتار از اراضی زیر کشت جو، در سرخه در سطح ۲۵۵ هکتار از اراضی زیر کشت گندم و ۱۴۵ هکتار از اراضی زیر کشت جو، در سمنان در سطح ۵۶۰ هکتار از اراضی زیر کشت گندم و ۸۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت جو، در دامغان در ۳۶۵ هکتار از اراضی زیر کشت گندم و ۱۲۰ هکتار از اراضی زیر کشت جو و در شهرستان شاهرود در ۴۴۵ هکتار از اراضی زیر کشت گندم و ۷۰ هکتار از اراضی زیر کشت جو مبارزه با آفت سن غلات انجام شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان همچنین از کشاورزان استان خواست  تا برای افزایش کیفیت گندم های تولیدی و در راستای مبارزه به سن غلات خود با کارشناسان شبکه مراقبت مراکز خدمات جهاد کشاورزی ارتباط مستمر داشته و از نظرات کارشناسی آنان استفاده کنند./

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0