شنبه, 1 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۷/۲۷ 
  • تعداد بازدید : 409
پاسخ به خبر خبرگزاری
پاسخ سازمان حفظ نباتات كشور به مطلب پایگاه خبری تحلیلی تفسیری اقتصاد كشاورزی
مدیر کل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات در پاسخ به مطلب پایگاه خبری تحلیلی تفسیری اقتصادکشاورزی، مورخ 1400/7/26 تحت عنوان حمله شبانه آفت پروانه تک نقطه‌ای به شالیزارهای مازندران اعلام کرد: در مزارعی که کشاورزان اقدام به مبارزه کردند، مشکلی نداشتیم ولی در مزارعی که مبارزه انجام نشده که سطحی کمتر از ۲۰ هکتار (از کل ۹۰ هزار هکتار سطح کشت مجدد برنج مازندارن) بوده، آفت خسارت داشته است.

دکتر اکبر آهنگران مدیر کل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات اظهار داشت: شب پره تک نقطه ای برنج در ایران آفتی درجه ۲ است و در کشت اول برنج و اغلب استانها که فقط یک نوبت کشت برنج دارند مشکل خاصی ایجاد نمی کند.

متاسفانه در سالهای اخیر که سطح کشت مجدد برنج در استان مازندران افزایش یافته، علاوه بر کرم ساقه خوار برنج، شب پره تک نقطه ای نیز جمعیت خیلی بالایی پیدا کرده و در مزارعی که با این آفت مبارزه نشود خسارت خواهد داشت.

در سال جاری با توجه به پایش های انجام شده توسط شبکه مراقبت حفظ نباتات در طول فصل داشت، در کشت مجدد برنج در حومه ساری و جویبار، جمعیت آفت خیلی بالا ارزیابی گردید و لزوم انجام مبارزه طی اطلاعیه ها و توصیه های لازم انجام شد. خوشبختانه در مزارعی که کشاورزان اقدام به مبارزه کردند، مشکلی نداشتیم ولی در مزارعی که مبارزه انجام نشده که سطحی کمتر از ۲۰ هکتار (از کل ۹۰ هزار هکتار سطح کشت مجدد برنج مازندارن) بوده، آفت خسارت داشته است.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0