شنبه, 1 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۷/۲۶ 
  • تعداد بازدید : 244
عملكرد كنترل سن غلات و مبارزه با آفات در قزوین قابل تقدیر است.
مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: استان قزوین با سن‌زدگی یک و سه دهم درصد در غلات و مبارزه به موقع و پهناور با آفات ملخ و مگس زیتون عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده که قابل تقدیر است.

به  گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، سعید معین روز دوشنبه در نشست ستاد هماهنگی با سن غلات و مبارزه با آفات در استان قزوین با بیان این مطلب افزود: این استان به خوبی توانسته تاکنون در کنترل سن غلات و مبارزه با آفات ملخ و مگس میوه زیتون اقدام کند که جای دارد از زحمات کارشناسان و همت بهره برداران این بخش تقدیر و تشکر کرد.

 وی با بیان اینکه کنترل سن غلات باید به موقع انجام شود، اظهار داشت: پیش‌بینی‌های هواشناسی کشور نشان می‌دهد که نوار شمالی کشور استان‌های درون آن اگرچه همانند گذشته با خشکسالی روبرو نیستند، اما با بارش‌های موثری نیز روبرو نخواهند بود که این مهم نیازمند اهتمام بیشتر در کنترل سن غلات و مبارزه با آفات است.

معین در خصوص مبارزه با آفت ملخ مراکشی نیز بیان داشت: از آنجایی که ملخ‌های پروازی از استان‌های همجوار، بخش طارم سفلی را مورد حملات قرار داده بودند، لازم است که در آینده با برآوردهای به موقع از فعالیت آن‌ها جلوگیری کرد و استان‌های درگیر موضوع به صورت هماهنگ عمل کنند.

وی ۷۰ درصد از وظایف کنترل سن غلات و مبارزه با آفات را در حوزه مدیریت مراکز جهاد کشاورزی دانست و گفت: ۳۰ درصد برآوردها و اقدامات پیشگیرانه در کنترل سن غلات و مبارزه با آفات عمومی برعهده کارشناسان ستادی قرار دارد و مسئول مرکز کشاورزی باید اهتمام بیشتری در این امر از خود نشان دهد.

معین خاطرنشان کرد: از طرح‌های جدید در حوزه حفظ نباتات که با کمترین هزینه بیشترین نتیجه را داشته باشد، استقبال خواهیم کرد تا بعدها تحقیقات بیشتری در مورد اثربخشی آن صورت پذیرد.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0