جمعه, 7 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ 
  • تعداد بازدید : 933
دستورالعمل اجرایی مدیریت تلفیقی عوامل خسارت زا
تهیه و تدوین دستورالعمل اجرایی مدیریت تلفیقی آفات سبزی و جالیز در گلخانه
دســـتورالعمـل اجرایی مـدیریت تلفیقی آفات سبزي و جالیز در گلخانه توســـط همکاران دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات با همکاري محققین موسـسه تحقیقات گیاهپزشـکی تهیه و تـدوین شـده و در سایت سازمان بارگذاري گردید.

در سالهاي اخیر، سـطح زیر کاشت محصولات گلخانه اي به دلیل وجود مزایاي مختلفی ماننـد رانـدمان تولید محصول درگلخانه، تولید خارج از فصل، کیفیت بالاي محصول تولیدي، مصـرف کم آب (به خصوص در شـرایط خشـکسالی) و ایجاد اشـتغال به سـرعت رو به افزایش بوده است. با توجه به شـرایط مساعـد گلخانه ها براي رشـد و تکثیر آفات و بیماري ها، کنترل آنها جهت جلوگیري از خسارت وارده بسیار حائز اهمیت است و عدم توجه به این موضوع در برخی موارد می تواند به خسارت صد در صدي منجر گردد. مصرف بی رویه سموم شیمیایی در گلخانه هاي سبزي و صیفی که مصرف تازه خوري دارنـد بسـیار خطرناك بوده و باقیمانـده غیر مجاز سـموم در محصولات تولید شده می تواند موجب تهدید جدي سـلامت مصـرف کننـدگان گردد. بنابراین مدیریت تلفیقی آفات و بیماري هاي محصولات سبزي و صـیفی یک امر مهم در کنترل آفات می باشد و با توجه به لزوم سلامت غذا در این محصولات، می تواند راهگشاي تولید کنندگان باشد.

با توجه به اهمیت موارد ذکر شــده دســـتورالعمل اجرایی مـدیریت تلفیقی آفات سبزي و جالیز در گلخانه توسط همکاران دفتر پیش آگـاهی سـازمـان حفـظ نباتات با همکاري محققین موســسه تحقیقات گیاهپزشــکی تهیه و تـدوین گردیـد.

نشـــریه فوق در ســـایت سـازمـان حفـظ نباتـات در قســـمت معـاونت کنترل آفات، بخش دفتر پیش آگاهی و باکس دستورالعمل هاي سبزي، جالیز و گلخانه بارگذاري شده است.

برای دسترسی به دستورالعمل مديريت تلفيقی آفات سبزی و جاليز در گلخانه اينجا را کليک کنيد .

 

امتیاز :  ۳.۵۰ |  مجموع :  ۲

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0