Sunday, September 1, 2024
  • time : 06:18
  • Date : Sun Sep 01, 2024
  • item visited : 31
هشدار افزایش جمعیت آفت مگس مدیترانه‌ای درجنوب كرمان
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان درباره احتمال افزایش جمعیت آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در باغ‌های مرکبات تااوایل مهر در مناطق کوهپایه‌ای هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور به نقل از خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان ،مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اعلام کرد: طغیان آفت مگس میوه مدیترانه‌ای با توجه به مناسب شدن تدریجی شرایط آب‌وهوایی در شهریور و اوایل مهر در مناطق کوهپایه‌ای و فراهم بودن شرایط افزایش جمعیت آفت مگس میوه مدیترانه‌ای،  احتمال دارد.
مهدیه کردساردوئی در بازدید از باغات مرکبات مناطق کوهپایه‌ای جیرفت  به باغداران جنوب استان توصیه کرد: با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی برای کنترل این آفت در باغات مخلوط و در باغهای مرکبات نصب تله‌های حاوی مواد جلب‌کننده ازاوایل شهریور، بازدید و شارژ مداوم آنها و در صورت افزایش جمعیت عملیات طعمه‌پاشی با استفاده از ترکیب پروتئین هیدرولیزات و سم مالاتیون اقدام کنند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب گفت: همچنین کشاورزان با برداشت زودهنگام محصولاتی نظیر خرمالو، جمع‌آوری و دفن میوه‌های آلوده در عمق ۵۰ سانتیمتری خاک و خودداری از نگهداری میوه رسیده روی درخت، از افزایش جمعیت آفت در باغهای خود جلوگیری و از انتقال میوه‌های آلوده به دیگر مناطق  خودداری کنند.
 خانم کردساردویی یاد آور شد::پارسال، در بیش از ۵۰۰۰ هکتار از باغهای مرکبات منطقه عملیات ردیابی، تله‌گذاری و طعمه‌پاشی علیه آفت مگس میوه مدیترانه‌ای انجام شد و در این زمینه بخشی از مواد موردنیاز از محل اعتبارات ملی و استانی تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

Average :  0 |  Submitted :  0

Tags

    6.1.7.0
    V6.1.7.0