Saturday, July 27, 2024
  • time : 06:51
  • Date : Wed Jun 12, 2024
  • item visited : 294
سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور
قوانین قرنطینه‌ای برای صادرات محصول رعایت شود
سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه اتحادیه‌ها، اصناف و فعالان حوزه کشاورزی باید صادرات را با آگاهی از شرایط کشورهای دیگر انجام دهند،گفت: رعایت قوانین قرنطینه‌ای و بهداشت گیاهی تولیدات کشاورزی از مهمترین نکاتی است که در زمینه صادرات محصول باید به آن توجه ویژه داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفظ نباتات کشور، مریم جلیلی مقدم  در بازدید از واحد سردخانه و درجه‌بندی مجتمع گلخانه‌ای غیاث آباد در شهرستان فسا از توابع استان فارس ، در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دانش و تجربه فعالین عرصه صادرات محصولات کشاورزی با خواسته و نیاز کشورهای مقصد منطبق شده و همین امر باعث رشد صادرات شده است.

جلیلی مقدم درباره اهمیت موافقت نامه‌های همکاری با سازمان حفظ نباتات ۲۲ کشور مختلف افزود: تبادل اطلاعات فنی با همتای خود در دیگر کشورها و همکاری تولیدکنندگان در این زمینه می تواند به ارتقای سطح کیفی محصولات کشاورزی ایران کمک کند.

به گفته او امضای موافقت‌نامه با کشورهای اوراسیا در حوزه صادرات محصولات کشاورزی باعث توسعه‌ این بخش شد و در آینده نیز شاهد روند رو به رشد آن خواهیم بود.

 

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان توصیه کرد: اگر اصول فنی و ضوابط حفظ نباتات را رعایت کنند در آینده برای صادرات مشکلی نخواهند داشت و قطعا محصولی به دلیل مشکل آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ای به کشور برگشت نخواهد خورد.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان با افزایش آگاهی از شرایط کشورهای دیگر و رعایت بهداشت گیاهی، زمینه توسعه صادرات محصولات کشاورزی را فراهم کنند.

مجتمع گلخانه‌ای غیاث آباد در شهرستان فسا دارای سردخانه ۱۰ هزار تنی و واحد درجه بندی ۲۰ هزار تنی انواع محصولات گلخانه‌ای است که باعث اشتغالزایی مستقیم برای ۵۰ نفر شده است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۴۵ کیلومتری شرق شیراز در استان فارس قرار دارد.

 

Average :  1.00 |  Submitted :  1

Tags

    6.1.7.0
    V6.1.7.0